Om du har problem med din internetuppkoppling
Om du har tillgång till Internet på annat sätt (t.ex. via mobilen) kan du också gå in på föreningens hemsida (https://www.ostfiber.se/), Facebooksida (www.facebook.com/groups/205018576298846) eller Östergarnslandet Anslagstavlan på Facebook och se om felet berör fler i ditt område.
Om du är ansluten till föreningens gruppavtal gå till Driftinformation och Felsökaren på Tele2:s kundservice (https://www.tele2.se/kundservice/bredband) eller ring Tele2 på tel 90 222. Var beredd på att uppge din adress/fastighetsbeteckning.
Vid avgrävning av kabel eller om du vill ha hjälp att märka ut fiberledningen på din tomt, kontakta Ove Sjöberg i Gammelgarn, 070-588 39 49, ovsjob1@outlook.com
Om även bredband och telefoni har problem, gör som ovan.
Rutan blir svart och ett felmeddelande med koden V52 visas på skärmen.
Problemet kan uppstå ensamt eller i kombination med avbrott på bredband och telefoni. Läs mer om anledningen till avbrottet och saker du kan göra själv här.